środa, 20 listopada 2013

MM raz jeszcze i obiecane candy

Znów trochę mnie nie było, ale ostatnio dopadło mnie katarzysko okrutne i szycie trwa dwa razy dłużej, bo co chwilę robię przerwę na smarkanie. W kolejnym poście znów będzie owczo, a dziś dwie sprawy. Pierwsza - pochwalę się - kolejna publikacja w Moim Mieszkaniu. W grudniowym wydaniu jest bardzo fajny kiermasz świąteczny, a w nim ja i moje szyjątka w zaszczytnym towarzystwie innych blogerek.



A po drugie - długo obiecywane candy. Zasady jak zwykle u mnie trudne - czytajcie uważnie :)

1. Aby wziąć udział w candy należy pod tym postem zostawić komentarz potwierdzający chęć udziału oraz jeden przepis na dowolną z Waszych ulubionych potraw. Przepis możecie umieścić w komentarzu lub na swoim blogu w poście i podlinkować go w komentarzu. Mogą to być przepisy kulinarne już przez Was opublikowane albo zupełnie nowe, ważne, aby były pyszne :)
2. Banerek należy umieścić na swoim blogu na pasku bocznym. W candy mogą brać udział jedynie osoby posiadające bloga.
3. Nagrodą główną jest kubek ze zdjęcia oraz garść maleńtasów (niekoniecznie tych ze zdjęcia) + kuchenna nagroda niespodzianka. W zależności od ilości uczestników przewiduję też przydasiową nagrodę pocieszenia.
4. Bawimy się do Mikołajek czyli do 6 grudnia - w weekend ogłoszę wyniki.

Zapraszam serdecznie do wspólnej zabawy - jestem ciekawa Waszej kulinarnej kreatywności. Ja przez katar chwilowo nie czuję smaków, więc chociaż poczytam sobie smaczne rzeczy :))) Pozdrowienia !


24 komentarze:

  1. Widziałam, widziałam :) Mam numer :) Gratulacje :

    OdpowiedzUsuń
  2. super :) gratulacje...zaopatrzę się w MM :)
    w rozdawajce chętnie wezmę udział, wyszperam tylko jakiś przepis :)
    do później :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie przez Moje Mieszkanie trafiłam na Twojego bloga ;) gratuluję publikacji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietne prace- gratuluje publikacji :) Zglaszam sie do candy, przepis podam niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam moje palki z kurczaka:
      http://zkartoflanegopola.blox.pl/2013/11/Pikante-palki-z-kurczaka.html

      Usuń
  5. Gratuluje publikacji z MM :):) Od kilku dni za mna chodza jedne ciastka Nusseken :):) I to wlasnie je pragne Ci polecic :) Znajdziesz przepis na nie tutaj :
    http://aguska31.blogspot.de/2012/12/przepis-na-ciastka.html
    Mam nadzieje ,ze zasmakuja Ci tak jak nam :) Duuuzo Zdrowka Ci zycze !! Z mila checia ustawiam sie w kolejce po tak sliczne prezenty :):) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam gazetkę,widziałam:) Gratuluję serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. No to staje i ja w kolejce :) dziele się przepisem na sernik :)
    SERNIK
    spód ciasta
    1/4 kostki margaryny
    1 jajko + 1 żółtko
    1 1/2 łyżki wody
    6 łyżek czubatych maki
    4 łyżki czubate cukru
    1 łyżeczka proszku do pieczenia
    wszystko razem ucieram mikserem
    masa serowa :
    1kg sera
    1/2 kostki masła
    7 jajek
    1 budyń śmietankowy
    25 dkg cukru
    1 łyżeczka proszku do pieczenia
    masło utrzeć z cukrem i żółtakami dodawać ser ...
    budyń,proszek na koniec ubite białka na sztywno ...
    można upiec bez brzoskwiń ...jak z brzoskwiniami to spód ciasta delikatnie oprószyć bułką tartą , brzoskwinie w kostkę .
    polewa :
    3 łyżki kakao
    3 łyżki margaryny
    3 łyżki cukru
    5 łyżek mleka
    wszystko gotować około 5 min. wylewam gorące na zimny sernik
    piekę w 160 -170 C około 1godz. 30 minut ...wszytko zależy od piekarnika ...ja mam z termoobiegiem ...
    przepis na średnia blaszkę .... 23- 35 cm

    SMACZNEGO !!!

    pozdrawiam cieplutko i gratuluję publikacji w MM :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, gratuluje publikacji w MM - obejrzałam od deski do deski. Chciałabym stanąć w kolejkę po candy. Moim przepisem będą ciasteczka imbirowe takie już świąteczne,żeby nie produkować samych pierniczków.
    Imbirowe ciasteczka
    25 dag maki, 1 jajko, szczypta soli, 12 dag masła, 10 dag cukru pudru, 1 laska wanilii, 1 łyżeczka sproszkowanego imbiru, 1 jajko do smarowania, ewentualnie masło do smarowania blachy

    Mąkę wymieszać z imbirem, posiekać z masłem, dodać sól, cukier puder i wnętrze z wanilii. Zagnieść ciasto, zawinąć w folię i włożyć do lodówki.
    Rozwałkować na posypanej mąką stolnicy na grubość około 3 mm. Wycinać ciasteczka radełkiem lub foremkami, układać na blasze (wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia). Ciasteczka posmarować roztrzepanym jajkiem, wstawić do piekarnika rozgrzanego do 200 st.C i piec około 10 min.

    Imbir można zastąpić cynamonem, choć dla mnie imbir pasuje dużo lepiej. Można udekorować cukrem lub jakimś lukrem. Polecam
    szyjikolorowozyj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. I ja stanę w kolejce, bo mam przepis na pyszną szarlotkę

    Szarlotka sypana

    1,5 szklanki mąki
    1,5 szklanki kaszy manny
    1-1,5 szklanki cukru (w zależności od słodkości jabłek)
    1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
    170 g margaryny masła
    2 kg jabłek (soczystych)
    cynamon
    Obrane jabłka ścieramy na tarce o grubych oczkach.

    Mąkę mieszamy z kaszą, cukrem, proszkiem do pieczenia.

    Tortownicę smarujemy masłem. Wsypujemy 1/3 suchych składników, ścieramy 1/3 masła, wykładamy połowę jabłek (lekko je odciskając z soku), posypujemy cynamonem. Wykładamy 1/3 suchych składników, 1/3 masła, resztę jabłek, cynamon, resztę suchych składników i masło. Wstawiamy ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 1 godzinę. Studzimy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeżeli mogę podać przepis opublikowany przeze mnie na Wielkim Żarciu- http://www.wielkiezarcie.com/recipe19824.html Jest to przepis na placki ziemniaczane z czosnkiem, cebulą i żółtym serem. Nabrałam apetytu na te placki i chyba jutro je mimo diety zrobię ;-)
    Jeżeli spełniłam warunki, to z chęcią zapisuję się!

    OdpowiedzUsuń
  11. To i ja się przyłączam. Lubię wiele potraw, najbardziej różne sałatki, ale dla odmiany polecam http://kolorismak.blogspot.com/2013/02/szpinak-zapiekany-z-jajkiem.html :)
    Pozdrawiam i gratuluję publikacji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Beatko dziękuję bardzo za zaproszenie do zabawy. Ja już posiadam Twoje wspaniałe prace. Tym razem dam szansę innym na wygraną. Pozdrawiam Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  13. Gazetkę oczywiście mam:) Czytam i oglądam w kółko:)
    Gratuluję!:)
    O mały włos przegapiłabym takie pyszne cukieraski:)
    Podam przepis na ciasto BEZ pieczenia, bo po pierwsze jestem strasznym łasuchem, a po drugie robi się je błyskawicznie i jest to moje ulubione ciasto:)
    Składniki:
    2 paczki herbatników ( maślano-kakaowych z Biedronki) 250 g (idealnie na blaszkę)
    Krem karpatka "w 5 minut" ( bez gotowania)
    1 kostka margaryny
    Gotową masę krówkową ( o takim smaku jaki jest akurat w sklepie) 250 g ( nie trzeba 3 godziny gotować!:) )
    250 ml śmietany 36%
    2 śmietan -fixy

    Sposób wykonania:
    Na blaszkę wykładamy część herbatników.
    Następnie krem karpatkę (przygotowany według przepisu na opakowaniu + margaryna)
    Znowu herbatniki
    Masę krówkową
    Znowu herbatniki
    Na koniec ubitą śmietanę + śmietan-fixy
    Na wierzchu ewentualnie można posypać startą czekoladą (gorzką), bo placek jest tak słodki, że mniam...
    Dobrze, że mam go jeszcze dwa kawałki w lodówce, to idę sobie nałożyć:)
    Pa i smacznego:)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrzę i widzę, że zamotałam. Chodziło mi że 2 paczki herbatników ( ale jedna ma 250 g) więc potrzeba 500 g tych herbatników .

      Usuń
  14. Zgłaszam się :) A oto przepis na danie, które bardzo lubimy: http://detynkowo-agula.blogspot.com/2013/10/zapiekanka-z-kurczakiem.html :)

    OdpowiedzUsuń
  15. I ja dopisuje się do ogonka. Banerek u mnie na blogu, więc zapraszam z rewizytą http://szafa4drzwiowa.blogspot.com/ oraz zapraszam na moje Candy :)

    Pizzeriny ze szpinakiem, kurczakiem, suszonymi pomidorami i mozzarellą
    Składniki (na 8-10 sztuk):

    ciasto:
    • 500 g mąki pszennej tortowej
    • 50 g świeżych drożdży
    • 1 łyżeczka cukru
    • 1 łyżeczka soli
    • 4 łyżki oliwy
    • szczypta świeżo tartej gałki muszkatołowej
    • ok. 1 szkl. (250 ml) ciepłej wody
    sos pomidorowy:
    • 4 łyżki koncentratu pomidorowego
    • 1 łyżka oliwy
    • 2 ząbki czosnku
    • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
    • 1 łyżeczka cukru
    • szczypta soli morskiej
    • szczypta pieprzu czarnego świeżo mielonego
    • ok. 3 łyżek wody
    dodatki:
    • 250 g świeżego szpinaku
    • 2 pojedyncze filety z piersi kurczaka
    • 2 duże kulki mozzarelli
    • kilka suszonych pomidorów w oleju
    • 2 ząbki czosnku
    • sól morska
    • pieprz świeżo mielony
    • 1 łyżka oliwy
    • słodka papryka

    Sposób przygotowania:
    Drożdże rozkruszamy i rozcieramy z cukrem, dolewamy ciepłą wodę i odstawiamy na około 10 minut żeby drożdże zaczęły pracować.

    Mąkę przesiewamy do dużej miski (najlepiej drewnianej), dodajemy sól oraz gałkę muszkatołową i mieszamy. Na środku kopczyka z mąki robimy wgłębienie i wlewamy podrośnięte drożdże i oliwę, wyrabiamy ciasto przez około 10 minut aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Ciasto formujemy w kulę, posypujemy delikatnie z wierzchu mąką, przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na około 45 minut aż podwoi swoją objętość. Ciasto dzielimy na 8-10 równych części i formujemy placki - spody do pizzerin.

    Szpinak myjemy i osuszamy w wirówce do sałaty.
    Na patelni delikatnie rozgrzewamy oliwę, wrzucamy posiekany czosnek i liście szpinaku, smażymy około 1-2 minut aż zwiędnie i straci objętość, doprawiamy solą i pieprzem, studzimy.

    Filety z piersi kurczaka kroimy na małe kawałki, przyprawiamy solą, pieprzem i słodką papryką. Smażymy na rozgrzanej patelni do lekkiego zrumienienia. Osączamy na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu i odstawiamy do wystudzenia.

    Do miseczki dodajemy koncentrat pomidorowy, oliwę, sól, cukier, zioła, szczyptę pieprzu oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Dokładnie mieszamy by składniki się połączyły, dolewamy stopniowo wodę żeby delikatnie rozrzedzić sos. Gotowym sosem smarujemy spody do pizzy.
    Na spodach układamy przesmażony szpinak, mozzarellę, kawałki kurczaka, pokrojone na mniejsze kawałki suszone pomidory.

    Gotowe pizzeriny układamy na blaszce w odstępach.
    Pieczemy w temperaturze 200°C przez około 15 minut.
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też się zgłaszam i podaje przepis na pyszne i bardzo łatwe ciasto z owocami
    9 łyżek mąki
    9 cukru
    9 oleju
    9 mleka
    3 jajka
    1 łyżeczka proszku do pieczenia
    wszystko wymieszać na górze poukładać np. 3 jabłka pokrojone w kostkę albo połówki śliwek albo wiśnie ,truskawki - do wyboru do koloru - co kto lubi i do pieca na 40 - 60 min ( zależy od pieca )
    A jak nie chcesz z owocami to może być zebra - połowę białego - drugą wymieszaj z kakao i do formy na białe czarne zamieszaj delikatnie widelcem ( esy floresy ) i do pieca :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. oooo zacznę od tego ze niedawno przeglądałam ten magazyn i zastanawiałąm się czy któraś z moich "znajomych" blogerek tam jest ... i tu proszę trafiam do Ciebie :)

    oczywiście również zapisuję się na Candy
    co do przepisu...nie jestem mistrzynią kuchni, wręcz odwrotnie i tym samym jak już coś robię to najprostrze potrawy... ale przecierz proste też może być dobre :)
    prosta kolacja na ciepło czyli chlebek w jajku - dobry sposób na zużycie pieczywa które już trochę leży;

    wbijam jajko do płaskiego pojemniczka,dodaje troche vegety, pieprzu czosnkowego, pieprzu zwykłego, czubricy, papryki mielonej (najlepiej wędzonej), ząbek wyciśniętego na świerzo czosnku- bełtamy wszytsko razem;

    maczamy kromke chleba z dwuch stron, i na patelnię!

    ja smażę bez tłuszczu, robi się szybciutko jest proste , na ciapło i bardzo smaczne, można jeszcze na końcu położyć plasterek pomidorka i posypać kiełkami :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nie wiem czy zdążyłam, ale co tam ;)
    skoro niedługo święta to podzielę się przepisem na świąteczne danie, moje ulubione :) u nas nosi ono nazwę łupcie, lub wigilijne gołąbki ;) a robi się je tak:
    kaszę gryczaną próżę z cebulką i przyprawami (pieprz, sól, listek laurowy, olej lniany), można dać później też kucharka jak ktoś lubi do smaku. Tą kaszę zawijam w liście kapusty, ale muszą to być liście ukiszone! Zawsze jak mamy w beczce kapustę poszatkowaną to to ukiszenia kładziemy tez 2-3 główki całe, właśnie po to, by mieć liście kapuściane do łupci na Wigilię... :) no i całość gotujemy tak jak gołąbki :) niebywale proste i smaczne danie postne :)

    pozdrawiam!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja tez tak na ostatnia chwilę zgłaszam się do wyzwania.
    A polecam cisto, które zawsze i wszędzie wychodzi. A ponieważ w zależności jakie dodamy owoce ( mogą to być pocięte na ćwiartki jabłka, rabarbar, truskawki albo pokrojone brzoskiwnie z puszki) takie nam ciasto wyjdzie. A przepis jest banalnie prosty.
    Składniki:
    maka, cukier, proszek do pieczenia, kostka margaryny, owoce, 4 jajka
    Sposob wykonania
    1. Do misy wbijamy jajka i wsypujemy szklanke cukru.
    2. Całość miksujemy na gładką masę.
    3. Dodajemy szklankę mąki wymieszaną z połową proszku do pieczenia i mieszamy.
    4. Następnie dodajemy kolejna szklankę mąki z drugą polową proszku i mieszamy.
    4. Następnie w rondelku rozpuszczamy margarynę.
    5. Rozpuszczone masło ostrożnie wlewamy do miski i mieszamy całość do uzyskania jednolitej masy.
    6. Gotowa masę wylewamy do prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia.
    7. Na ciasto w równym odstępach dodajemy owoce.
    8. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i 180 stopniach pieczemy ciacho.
    9.Wyjmujemy, studzimy, osypujemy całość cukrem pudrem i....JEMY

    Smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być rozdania....ale przez ten przepis jakoś mi się z wyzwaniem ubzdurało:)

      Usuń
  20. Zgłaszam się i ja :)
    A z racji mikołajek ciacho polecam a co!;)
    Ciacho z gruszkami smażonymi:
    Składniki:
    Mąka 1szklanka
    Kakao 1łyżka
    Woda 1szklanka
    Masło 100g
    Szczypta soli,
    Jajka 5szt

    Przygotowanie:
    Wodę zagotowujemy z masłem, dodajemy mąkę, kakao i mieszamy do momentu aż na dnie garnka pojawi się osad. Do ciasta dodajemy po jednym jajku dokładnie wcierając je. Ciasto wyciskamy na blaszkę za pomocą worka cukierniczego z końcówką gwiazdki. Pieczemy w temperaturze 190 stopni około 40 minut. Nie wolno otwierać piekarnika w trakcie pieczenia!!!.
    Gruszki 1kg
    Cukier 200g
    Masło 60g
    Gruszki obieramy i kroimy w kostkę. Cukier karmelizujemy na patelni, dodajemy masło i pokrojone gruszki. Wszystko razem smażymy do momentu aż gruszki będą miękkie i pięknie pokryte powstałym sosem.
    Śmietana 30% 500ml
    Cukier 100g
    Czekolada gorzka 100g
    Czekoladę ścieramy na tarce lub miksujemy w malakserze. Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy cukier i na koniec czekoladę. Upieczone ptysie przekrawamy na pół, wyciskamy śmietanę w kształcie ronda. Środek wypełniamy gruszkami. Przykrywamy drugą połową. Posypujemy cukrem pudrem.


    baner: isthemagichereforever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. zgłaszam się
    oto mój przepis http://zachciewajki.blogspot.com/2013/06/letnie-ciasto.html
    baner na blogu
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie wpisy, zapraszam do odwiedzania !